DLACZEGO warto jeść jaja?

BIAŁKO w czystej postaci

Nie ma lepszego źródła białka niż jajko. Jajo jako źródło najlepiej przyswajalnego naturalnego białka, według Światowej Organizacji Zdrowia uznawane jest za wyznacznik wzorcowego białka.

BOGACTWO witamin i minerałówpyszne jajo

Jajko to wspaniały produkt podarowany człowiekowi przez naturę. Jaja bogate są w liczne witaminy (min. Witaminę A, E, D oraz witaminy z grupy B – B2, B9, B12) i inne wartościowe substancje takie jak wzorcowe białko czy kwas pantotenowy. W jajku znajdziemy również liczne składniki mineralne – selen, jod, magnez, żelazo, wapń, cynk, potas i fosfor! Wszystkie te substancje organizm przyswoi naturalnie, więc o wiele lepiej niż gdybyśmy ich dostarczali w postaci tabletek z witaminami.

JAJKO sprzymierzeńcem w odchudzaniu

Jajko jest produktem bardzo niskokalorycznym. Między innymi dlatego jest zalecane w dietach, ponieważ zawiera bardzo mało kalorii, a dodatkowo białko jaja sprawia, że stabilizuje się poziom cukru w naszej krwi. Poza tym jaja są przecież takie pyszne!

JAJA w trosce o nasze zdrowie i kondycję

Jaja poza witaminami zawierają jeszcze jedną bardzo ważną substancję, która ma istotny wpływ na kondycję naszych oczu – mowa oczywiście o Luteinie. Luteina to substancja, dzięki której lepiej widzimy, a nasze oczy są chronione przez promieniowaniem UV. Najnowsze badania o których pisze Egg Nurtion Center dowodzą, że dzięki luteinie obniża się poziom ryzyka wystąpienia nowotworów jelita grubego oraz problemów z układem naczyniowym.

TŁUSZCZE w jajku: zdrowe czy niezdrowe?

W jajku znajduje się pewna ilość tłuszczy, lecz nie musimy się ich obawiać. Nasz organizm będzie z jaj wykorzystywał z pewnością tłuszcze nienasycone, które wykazują działanie przeciwmiażdżycowe! Co ważne – wbrew mitom – cholesterol znajdujący się w jajach nie powinien wpływać na poziom cholesterolu w naszym organizmie, ponieważ jego szkodliwe działanie jest niwelowane przez lecytynę znajdującą się w żółtku jaja. Lecytyna to substancja, która zapobiega powstawaniu nowych złogów miażdżycowych w naczyniach krwionośnych.

JAJA w kuchni

Jaja dają nam niemal nieograniczone możliwości kulinarne! Jest tyle wspaniałych potraw które możemy dzięki nim przygotować! Jajecznice, omlety, pasty, kanapki, sałatki, ciasta, sosy, dania obiadowe i co tylko zechcecie!

Leave a comment

Back to Top